Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli jaanuaris jooksevhindades 19,7 miljonit eurot, mis detsembriga võrreldes langes 22% ja mullust jaanuari ületas 14%-lise kasvuga.NB! Statistikaamet on 2. märtsil korrigeerinud perioodi oktoober-detsember 2017 andmeid.
Müügitulu on tegevusalal jaemüük posti või interneti teel 236,3 miljoni euro asemel 239,4 miljonit eurot, mis teeb 2017. a kasvuks 37% mullusega võrreldes.
Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli jaanuaris jooksevhindades 19,7 miljonit eurot, mis detsembriga võrreldes langes 22% ja mullust jaanuari ületas 14%-lise kasvuga.
NB! Statistikaamet on 2. märtsil korrigeerinud perioodi oktoober-detsember 2017 andmeid. Müügitulu on tegevusalal jaemüük posti või interneti teel 236,3 miljoni euro asemel 239,4 miljonit eurot, mis teeb 2017. a kasvuks 37% mullusega võrreldes.
Tabel 1. Tegevusalade jaekaubandus ja jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades, mõõtühik miljonit eurot. Allikas: Statistikaamet.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu vähenes 2018. aasta jaanuaris eelmise aasta jaanuariga võrreldes püsivhindades 1%, teatab Statistikaamet. Müügitulu vähenemist mõjutasid enim mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted.
2018. aasta jaanuaris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 521,2 miljonit eurot.
Müügitulu langust mõjutasid enim mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted, kus müügitulu vähenes eelmise aasta jaanuariga võrreldes 17%. Nende ettevõtete müügitulu vähenemisele avaldas osaliselt mõju mootorikütuse jätkuv hinnatõus.
Tabel 2. Tegevusala jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades 2008-2018. a jaanuaris, mõõtühik miljonit eurot. Allikas: Statistikaamet.
Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2018. aasta jaanuaris eelmise aasta sama kuuga võrreldes 2%.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2017. aasta jaanuariga võrreldes 7%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) oli müügitulu väiksem kui varasema aasta jaanuaris.
Enim suurenes müügitulu majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, kus müük kasvas aastaga 13%.
Keskmisest enam suurenes müügitulu ka posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (püsivhindades 12%), muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (11%), ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (11%).
Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaanuaris jaekaubandusettevõtete müügitulu viiendiku. See on tavapärane langus, mis järgneb detsembris toimunud jõulude ja aastavahetuse suurmüükidele. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes müük eelmise kuuga võrreldes 3%.
Statistika aluseks on Maksu- ja Tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte nelja tööpäevaga. Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb.
Allikas: Statistikaamet
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.