Kuidas taaskaasamise kampaaniaid luua ning kadunud tellijaid tagasi võita

Kati Posti
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab ligi 400 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati PostiKati Posti
Tõnu Väät
Kati Posti
Kati Posti
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

Alustame käesolevat artiklit julge väitega: suurus ei loe! 

Räägime siinkohal muidugi sinu e-maili listi suurusest, eriti kui tellijate aktiivsus on madal. 

Miski ei tee e-maili turundajat õnnelikumaks kui kirjasaajad, kes nende e-maile avavad ning neile reageerivad. Kahjuks lõpetavad mõned tellijad sinuga suhtlemise. See pole halb uudis üksnes sinu ärile, vaid võib pikas plaanid mõjutada ka sinu e-mailide sooritust. 

Taaskaasamise kampaaniad on selliste klientide tagasivõitmiseks parim lahendus. Käesolevas artiklis räägimegi, kuidas luua mõjusaid taaskaasamise kampaaniaid, et hoida sinu tellijaid kaasatuna nii sinu sisu kui tootega. 

Mis on e-maili taaskaasamise kampaania? 

Alustame päris algusest. 

Taaskaasamise kampaania on e-mailide seeria eelnevalt segmenteeritud publikule, mille eesmärgiks on taasaktiveerida kirjasaajad, kes sinu e-mailidele enam ei reageeri. Selliseid kampaaniaid nimetatakse näiteks ka: 

  1. taaskaasamine
  2. tagasivõitmine 
  3. reaktiveerimine 

Turundajad kasutavad oma strateegiates erinevat tüüpi taaskaasamise e-maile. 

Pakkumine

Seda tüüpi e-maili võib saata potentsiaalsetele klientidele, kes on varem ostu sooritanud või selle vastu huvi üles näidanud. Selleks pead kasutama oma andmeid ning vaatama üle kirjasaajate huvid, sirvimis- ja ostuajaloo ning selle põhjal looma pakkumise, mis on neile lihtsalt vastupandamatu. 

Meeldetuletus 

Sellise e-mailiga saab tellijatele meelde tuletada, miks nad sinu saajate listiga üldse liitusid. Võid näiteks meenutada, kuidas oled aidanud neil mõne probleemi lahendada või kuidas sinu toode on neile kasulik olnud ning näidata, kuidas sinuga suhtlemine neile ka edaspidi kasulik võiks olla. Lisaks tasub sellises kirjas anda võimalus uuendada oma e-mailide eelistusi. 

Kahetsus 

Selle tüübi näol on tavaliselt tegemise viimase õlekõrrega, kus saatja kasutab saaja tagasivõitmiseks kahetsust. Emotsiooni lisamine ning süütunde tekitamine võib üles sulatada ka külmima südame. Võid näiteks väljendada oma kurbust ja kirjasaajas kahetsust tekitada, et ta soovib su saajate listist lahkuda. 

Miks tellijad sinu kirjadest enam ei huvitu? 

Miski ei kesta igavesti ja ka kõige innukamad uudiskirja tellijad võivad ühel päeval sinu järjekordse kampaania suhtes külmadeks, passiivseteks ja ükskõikseteks muutuda. Kui mõistad selle tagamaid, annab see sulle võimaluse taoliste tellijate arvu minimeerida ning aru saada, mida sa seni valesti oled teinud. 

  • Sinu kirjade sagedus oli liiga kõrge, klient väsis ning kaotas sinu brändi vastu huvi. Keegi ei taha omale spämmeri mainet, kontrolli kiiremas korras oma e-maili seeriate saatmissagedust. 
  • Tellija registreerus ainult ühekordse pakkumise kasutamiseks. Selliseid saajaid võib olla raske reaktiveerida, aga sarnaste või veelgi paremate pakkumiste saatmine võib neile näidata, et sinu kirjadest võib neile kasu olla.
  • Sinu kirjad ei jõua enam saaja postkasti! Siinkohal taaskaasamise e-mailid ei aita vaid pead uurima oma kirjade kättetoimetatavust, et kohalejõudmist parandada. 
  • Eksitavad teemaread ei rõõmusta kedagi. Kui kirja teema lubab taevast tähed alla tuua, aga sisu sellele ei vasta, oled lihtsalt oma kirjasaaja usalduse kaotanud. Hoia oma teemaread asjakohased, aga tõesed ja elavad. 
  • Kui su kirja sisu ei paku väärtust või pakkumised on tellijatele mitteolulised, ei ole saajal enam mingit huvi sinuga suhelda.
  • Lugeja pole sinu pakkumisest enam huvitatud, sest nende eelistused on muutunud või vajadused täidetud. 

Miks peaksid taaskaasamise kampaaniat kasutama? 

Enne taaskaasamise kampaania ülesehituse nüanssidesse laskumist peaksid täpselt aru saama, mis on selliste kampaaniate hüved ning miks peaksid tagasivõitmise e-maile oma turundusstrateegias kasutama. 

Taaskaasamise kampaaniate kaks peamist kasutegurit on järgmised. 

Müügi suurendamine ja turunduseelarve säästmine 

Iga avamata kiri on kaotatud müügivõimalus. Punkt. Mitteaktiivsete klientide nimel pingutamine suurendab sinu müügikäivet ja võid tagasi tuua kliente, kelle arvasid juba kaotanud olevat. Kui eemaldad listist aga passiivsed kasutajad, lõpetad oma turundusponnistuste ja -eelarve raiskamise inimeste peale, kes niikuinii kunagi ei konverteeriks. 

Kirjade kättetoimetatavuse parandamine 

Sinu kampaaniate kaasatuse näitajad on oluline osa sinu saatja mainest. Passiivsed saajad võivad su näitajaid halvendada ning mõjutada ka kirjade kättetoimetatavust. Internetiteenuse pakkujad märkavad kindlasti sinu tellijate huvipuudust ning võivad sind seetõttu kirjasaatjate musta nimekirja paigutada. See võib langetada sinu positsiooni saaja postkastis või sinu kirjad üleüldse blokeerida. 

Kuidas luua edukas taaskaasamise kampaania? 

Segmenteeri oma tellijad 

Segmenteerimine on sinu taaskaasamise kampaania edu pant. Selleks mine oma andmetes süvitsi ja analüüsi tellijate varasemat käitumist. Vaata neid kirjasaajaid, kes pole ühtegi sinu kirja x päeva või kuu jooksul avanud. Sageli soovitatakse saaja pärast 30 või 60 järjestikust passiivset päeva inaktiivseks märkida, samas oleneb see ka sinu ärivaldkonnast ning kirjasaatmise sagedusest. Jaota oma publik nende aktiivsuse ja teiste oluliste näitajate põhjal gruppideks, et pakkuda personaliseeritud sisu. 

Puhasta oma e-maili list

Kasuta e-mailide kontrollimise tööriista, et eemaldada listist aadressid, millele enam kirju toimetada ei saa. Kui kirjutasid oma listile viimati üle kahe kuu tagasi, jooksuta list esiteks läbi puhastustööriista. See aitab vähendada bounce rate’i ehk põrkemäära ning hoiab sinu saatja mainet. Ära lase kehtetutel aadressidel oma kirjasuhtlust mõjutada. 

Vali parim sagedus ja/või saatmisaeg 

Vali, mitu kirja soovid seerias saata ja leia parim aeg, kui sinu publik võiks kirju avada. Ära piirdu ühe kirjaga vaid lisa vähemalt üks või isegi kaks kirja, millel on erinev sisu ja CTA üleskutse. Analüüsi oma tellijate varasemaid kirjade avamise aegu ning ürita neid jäljendada. 

Kirjuta pilkupüüdev teemariba 

Pilkupüüdev teemariba aitab sul saaja täistuubitud postkastis silma paista. Kui selle pilkupüüdva teema leidmine vaid lihtne oleks... Ära jäta teemariba kirjutamist viimasele minutile ning suhtu sellesse sama tõsiselt kui kirja sisusse endasse. Kasuta emotikone, tugevaid sõnu, kohest väärtuspakkumist, stiimuleid ja personaliseerimist. Samas pea meeles, et sisu vastaks teemareale. 

Loo e-mailide seeria

Terve kirjade seeria loomine võib tunduda keeruline, aga kui pead kirjade sisus meeles kõige olulisemat küsimust “Miks see tellijat huvitama peaks?”, oled õigel teel. Keskendu väärtusele, emotsioonidele ja personaliseerimisele. Ära karda pakkuda häid allahindlusi või pakkuda erakorset võimalust, sobilikul juhul kasuta FOMO ehk ilmajäämise ärevust, aga hoia kirjad lühikesena. Pane tähele, et CTA üleskutse oleks selge ja sobiks nii kirja sisu kui teemareaga. 

Jälgi kampaania tulemusi 

Kahjuks pole taaskaasamise kampaaniad võlukunst, mis aitaks 100% sinu passiivseid saajaid tagasi tuua. Mõned saajatest ei reageeri sinu taaskaasamise kirjadele kuidagi. Seetõttu on oluline tulemusi jälgida ja analüüsida, et eemaldada need saajad, kes sinu kirjadele endiselt kuidagi ei reageeri. Ära kurvasta - see vaid parandab sinu kaasatuse näitajaid ning saatja mainet. E-maili listi puhul on kvaliteet alati kvantiteedist olulisem! 

3 lisanippi taaskaasamise kampaania loomiseks

  1. Testi kirju enne väljasaatmist. See võib olla sinu viimane võimalus tellijaga ühenduse saamiseks. Oleks kahju, kui e-mail mõne näpuvea tõttu päris nii välja ei kukuks, nagu sa tegelikult plaanisid ja disainisid. Kontrolli üle kõik personaliseeritud väljad, teemariba, kirja tekst, pildid jmt. Kontrolli üle ja tee korda kõik asjad, mis võivad jätta halva või vale mulje. 
  2. Jäta kirjadest loobumise nupp nähtavaks! Ära püüa seda ära peita vaid lase tellijatel end oma e-mailide listist lihtsalt eemaldada. Sinu reputatsioonile ja edaspidisele kommunikatsioonile on hoopis parem kaotada tellija, kes sinu kirju ei soovi, kui sundida neid sinu kirjad spämmiks märkima. 
  3. Tee oma kirjad mobiilisõbralikuks! Pea meeles, et enam kui 54% kirjadest avatakse mobiilsetes seadmetes ning aasta-aastalt see number vaid kasvab. Seetõttu pane tähele, et sinu kirja sisu oleks mõeldud ka mobiilikasutajatele: lihtsalt sirvitav, lühikeste lõikude ja julgete pealkirjadega ning hästinähtavate teemaridade ja CTA-nuppudega. 

Tanel Rand

Smaily

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega