Kuidas tõsta müüke meiliturunduse abil?

Kati Posti
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab ligi 450 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati PostiKati Posti
Tõnu Väät
Kati Posti
Kati Posti
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

Tihti peetakse meiliturundust ebaoluliseks mitmete ettevõtete poolt. Ehk meiliturunduse võimalusi ei kasutata ära maksimaalselt. Ei õpita meiliturunduse nüansse ega kasutata ära andmeid analüüsiks ja edasisteks otsusteks. Peamine põhjus selliseks tegevuseks on see, et tihti peetakse meiliturundust kas liiga aeganõudvaks või siis vanaaegseks tegevuseks, mis kasu sisse ei too, hoolimata sellest, et viimased uuringud näitavad et iga euro, mis on meiliturundusse suunatud, toob tagasi ~40€ müükidena pikemas perspektiivis. 

Kui sa tahad, et su ettevõte kasvaks on väga oluline võtta kasutusele meiliturundus. Kas siis leides endale spetsialisti, kes oskab kasutada meiliturundust või palgata spetsialist, kes aitab selle üles seadistada ja käimas hoida. Alati on võimalus meiliturundust müükide tõstmiseks endale selgeks teha, hulgaliselt häid võtteid selleks saab näiteks Smaily blogist

Selle artikli abil saame tutvuda meiliturunduse strateegia võtetega ning praktiliste viisidega, kuidas strateegiaid paremaks teha. Esmalt vaatame, mis üldse on meiliturundus ning miks see tänapäeval oluline on. 

Miks on meiliturundus oluline? 

Meiliturundus on kasulik esimese sammuna oma toodete turundamisel ning inimeste leidmiseks, kes tooteid osta sooviks (või tahaksid neid tulevikus). Tihti tuuakse fookus müükide tõstmisele ja reklaamimisele ning unustatakse ära meiliturundus. Tegelikult käib kõik käsikäes. Meiliturunduse eiramine tähendab lihtsalt võimaluste kustutamist enda äri jaoks. 

Kui vaadelda äri alustamise kulusid või müügiinimese koolituskulusid, siis meiliturunduse ülesseadmine ja käivitamine maksavad kordades vähem kui ülaltoodud viisid. Ning meiliturundus võib tuua sulle suurema arvu kliente, kes on lojaalsed sinu brändile - ehk see on kasulik võti suurema müügini. 

Mitmed suured ja keskmise suurusega ettevõtted siiski hoiavad end trendidega kursis. Neil on ettevõtte leht sotsiaalmeedias, tihti on ka “blogi” osa nende ametlikul veebilehel, et tuua klientide tähelepanu sinna. Ning isegi kui on Instagrami, Facebooki, Youtube jälgijad - meililisti on siiski vaja, et teha müüke. Põhjus selleks on lihtne - sinu meililistis olijad on teinud rohkem samme, kui lihtsalt vajutanud “Follow” või “Like” nupule sotsiaalmeedias. Nad on teinud sammu, et öelda “ma annan sellele ettevõttele oma meiliaadressi”. Ning seda ei anta tänapäeval nii lihtsalt. Sellisel viisil on inimesed end juba selle ettevõttega sidunud. Kõike sellega tasub meeles hoida 3 punkti: 

  • Efektiivne meililist on parem kui ainult sotsiaalmeedia jälgijad
  • Ära osta meililiste 
  • Meililisti abil saad mõõta müüke ja meililisti efektiivsust müükide toomisel 

Meiliturundus on ilmselt üks kõige paremaid viise ja platvorme, et mõõta oma müükide konversioone. Muidugi võib alati rehkendada ja leida näiteks, et iga saja Instagrami jälgija kohta müüte 200€ eest tooteid. Kuid meililistide abil on võimalik oma müüke ka reaalselt analüüsida ning näha oma sammude ja automaatikate koheseid tulemusi.  

Tehnoloogia ja tarkvara

Enamik algajaid arvab, et neil on vaja Exceli andmeid koos klientide meilidega, et neile luua automaatseid meile, ka tervitusmeile. Kuid see pole tõsi. Tänapäeval saavad mitmed erinevad tarkvarad selle protsessi automaatseks teha ning lisada sinna juurde ka segmendid, ehk meililisti liikmeid on võimalik erinevate parameetrite abil segmenteerida ning neile edaspidi erinevaid kampaaniaid sihtida. Meiliturunduse platvorme on väga palju ja erinevaid, näiteks Smaily peal saab alustada ka tasuta kontoga ning seadistada kohe esimesed automaatikad (teha esimesed müügid!)

Meiliturunduse kampaania strateegiad 

Strateegia loomine on kõige laiem teema ning seetõttu on võimatu selle kõiki aspekte katta ühes artiklis. Kuid toome järgnevalt välja mõned mõtted, et aidata sul sellesse teemasse paremini sisse minna. 

Ära müü igas meilis 

Enamik inimesi on sinu meililistiga liitunud, sest su ettevõte pakub neile midagi, mis neid on huvitanud ning nad on veendunud, et lähitulevikus võid sa samuti neile abiks olla. Kui sa vastutasuks selle eest pommitad neid oma müügimeilidega ja ainult müüke täis meilidega, on üsna kindel, et enamik inimesi vajutab listist lahkumise nupule. 

Sinu meililist on väga hea koht, kus kliendisuhteid alustada ja üles soojendada ehk pakkuda oma klientidele väga head ja asjakohast teavet, mida ainult sina saad neile pakkuda, et sedapidi soojemale publikule edasi müüa. 

On väga hea 80/20 põhimõte, mida võib ka siinkohal rakendada. 80% sinu meilidest võiksid olla täidetud kliendile kasuliku ja tasuta sisuga ning 20% sinu ajast ja sisust peaks kuluma müümisele. Ehk siis meiliturundus ei pruugi olla kiirtee müükideni, kui seda nullist hakata looma, kuid see on kiirtee lojaalsete fännide loomisele, kes sind usaldavad ning edaspidi on valmis sinu tooteid ja teenuseid ostma. 

Info asjakohasus ja ajastus

See võib tunduda pealiskaudsena, kuid väga suur meiliturunduse kasutajaid ignoreerib seda infot. Kõigepealt peaksid olema teadlik oma sihtrühmast või rühmadest. See võiks olla sinu strateegia üles seadmise esimene samm - oma klientide analüüs. Näiteks, kui nad armastavad meiliturundust, võid neile saata meile sisuga heast infost meiliturunduse kohta, mida nad saavad koheselt rakendada. Kui sul on meililististis ettevõtte omanikud ja direktorid, siis proovi nendega jagada ettevõtte strateegiaid ja juhtimisvõtete nippe, mis on nende juhi teekonnal abiks. 

Sinu meilidel on oluline ka ajastus. See on väga individuaalne ning oleneb väga palju sihtgrupist (see samm vajab ka esialgset analüüsi). Ei ole olemas ühte õiget vastust, kui tihti saata ja millisel ajal saata meile. Olenevalt sinu sihtrühmast on sul võimalik leida just talle sobilik ajaraam - näiteks väikeste lastega emadel on tihti aega siis, kui lapsed lõuna ajal magavad või siis meiliturundusest huvitatud inimesed loevad tihti oma meile tööpäeva alguses ja tööpäeva jooksul. Õigel ajal saadetud meil jõuab tihti teavitusega meilisaajale nähtavale just arvuti või telefoni kasutamise ajal ning seega saab rohkem tähelepanu. Muidugi mängib siin rolli ka hea pealkiri ning sisu. 

Kokkuvõtteks tasub meelde jätta, et meiliturundus on üks väga hea müügikanal ning tasub selle võimalusi koos sotsiaalmeedia kanalitega töösse panna. Kindlasti tasub jagada potentsiaalsete klientidega asjakohast infot ning mitte kiirustada müükidega vaid tuua need sujuvalt soojale publikule infona nähtavale. 

 

Tanel Rand

Smaily

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega