Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Koolitused

Nippe e-maili turundusest - viimane osa

October 21, 2021

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

E-kaubanduse meiliturundus: templiidid, kirjamallid ja kujunduspõhjad

Sinu e-kirjade kujunduspõhi (ehk teisisõnu mall või templiit) võib olla üks kõige olulisem element, mis aitab teha kirjatellijast kliendi. Seega tahame rõhutada mõningaid aspekte, millele peaksid oma e-posti kujunduspõhjade loomisel tähelepanu pöörama.

Kujunduspõhja layout – elementide paigutusKujunduspõhja kavandamisel mõtle erinevate elementide paigutusele. Kujundus tuleb kokku panna sõltuvalt sisust ja e-kirja eesmärgist: kas kasutad ühe veeru või kahe veeruga e-kirju või oleks äkki mõtekam luua selline põhi, milles on eri sektsioonid teemade jaoks?

Call-to-Action ehk kutse tegevuseleKõikides sinu e-kirjades peab sisalduma üleskutse ehk call-to-action! Julgusta oma lugejaid jätkama oma virtuaalset teekonda, juhenda neid sihtpunkti, näiteks oma veebipoe, maandumislehele või sotsiaalmeedia kanalini.

Ja vanamoeliste ja odavailmeliste CTA-nuppude asemel kasuta parem töökindlaid ja mõjuvaid HTML nupukesi, mis on nähtavad isegi ilma võrguühenduseta.

PildimaterjalHästi paigutatud visuaalsed elemendid on eelduseks suuremale klikkimiste arvule ja suuremale müügile. Seega kasuta pilkuköitvaid ja ahvatlevaid pilte, et tõmmata oma lugejate tähelepanu. Kui saadad tootesoovitustega e-kirju, proovi kasutada isikupärastamist, et edastada kirjasaajale ahvatlevamat ja isikupärasemat tooteinfot ning näita talle ka kvaliteetseid pilte müüdavast tootest.Kuid ära pildimaterjaliga üle pinguta.

Püüa oma kirjades hoida 60/40 suhet - 60% teksti ja maksimaalselt 40% pildimaterjali.JalusE-posti jalus on element, mis saab kahjuks kõige vähem tähelepanu. Vägagi tõenäoliselt kasutad oma e-kirjade jalust disclaimerite ehk äritegevuse jaoks vajaliku juriidilise teabe esitamiseks, kuid tegelikult saad seda kasutada ka teiste e-posti elementide jaoks, nagu näiteks sotsiaalmeedia kanalite nupukesed

.Kuidas oma järgmist müügikirja optimeerida ja A/B teste teha

E-kaubanduse turundajana tuleb sul oma silmad ja kõrvad lahti hoida, erinevaid turunduskanaleid otsida ja neid võimalikult tulemuslikult enda kasuks tööle panna. Kus iganes sa otsustad ka oma äri reklaamida, pead olema suuteline sellest kanalist maksimum välja pigistada.

See tähendabki optimeerimist/parendamist. Optimeerimine peaks olema lahutamatu osa iga turunduskampaania puhul ja seda eriti just e-turunduse võimalusi kasutades.

Optimeerimisest lähemaltOptimeerimise tsükkel koosneb kolmest omavahel ühendatud etapist: andmete kogumine, andmete analüüs ja turunduskampaaniate täiustamine vastavalt kogutud andmetele.

Esimene samm on koguda e-posti andmed - kui saadad välja peamiselt kaubandusliku sisuga meilikampaaniaid, saad peale igat kampaaniat statistika kampaania käekäigu kohta. Teine samm on info, ehk statistiliste näitajate analüüs: millised e-kirjad töötasid paremini ja millised halvemini?

Miks see nii oli? Ja kolmas samm ongi optimeerimine: sul tuleb vaadata statistikat, oma väljasaadetud e-kirju ning planeerida oma järgmisi kampaaniaid vastavalt statistikale. Ja nii iga kord, kui oled meilikampaania välja saatnud. Sest optimeerimine on pidev tsükkel, millel lõpp puudub.

Kui arvad, et automatiseerimine on midagi sinu jaoks, siis proovi leida sulle sobivaimad automatiseerimise võimalused. Ja kui need on edukalt rakendatud, siis jätka optimeerimisega.

A/B testimineKui soovid oma e-turunduse kampaaniatest veelgi täpsemaid andmeid ja väärtuslikke teadmisi koguda, pead päris tihti A/B testimist kasutama. Lühidalt öeldes on A/B test split-testimise meetod, kus üks osa sinu meililistist saab kirja, kus on kasutusel testimisel olev element A, ja teine osa saab sama e-kirja, kuid elemendiga B. Ja kirjade statistikat võrreldes saadki teada, kumb neist elementidest paremini töötas.

On mitmeid elemente, mida saab testida - CTA nupud, nende suurused, asukohad, sõnastus või värvide kasutamine. Teemaread, reklaamtekstide pikkused, sõnumite eelvaated, saatja nimi ja muidugi e-kirja pildid. Nende testide abil saadud teave on sillutab sulle hea tee uute ideede genereerimiseks ja turundustegevuste tõhustamiseks.

Oma kampaaniate optimeerimiseks ja timmimist vajavate elementide leidmiseks pead aga mõistma, mida statistika ja numbrid sulle ütlevad. Mida paremini oled nende näitajatega kursis, seda lihtsam on sul luua veelgi edukamaid kampaaniaid.

Analüütika ja selle tagamaad

Avamised ja avamisprotsentEnamasti soovivad turundajad vaadata, mitu inimest avasid nende saadetud meilikampaaniad. Seda teavet võivad anda päris mitmed näitajad.

Unikaalsed avamised näitavad ära nende inimeste arvu, kes on meili avanud. Summaarsed avamised näitavad, mitu korda on e-kirja kokku avatud.

Unikaalsete avamiste protsent ja summaarsete avamiste protsent on need numbrid, mida peate sel juhul jälgima.Kõrge avamisprotsent on üks positiivse kaasatuse parimaid näitajaid. Avamisprotsenti saab suurendada, proovides parandada oma e-posti elemente – näiteks eelvaate teemaridu ja saatja nime.

Klikid, Click Rate ja Click-to-OpenKlikkide jälgimine on möödapääsmatu. Ka siin kehtib loogika, et klikid on unikaalsed ja summaarsed.Klikkimisprotsent võib sulle öelda, kas su e-kirja disain töötas, kas adressaadid liikusid su kujunduspõhjal sinu seadistuste ja lootuste kohaselt ja kas kirjale lisatud CTA oli piisavalt nähtav ja mõjuv.

CTO ehk click-to-open protsent näitab sulle ära, kui mitu kirjasaajat su meili avas ja selles toodud linkidel klikkas. See võib olla heaks indikaatoriks, et su CTA nupud töötavad ja kirja sisu on saajate jaoks asjakohane.

Meilidest keeldumine ja spämmiks märkimineKa negatiivsed uudised on meiliturunduses tähtsad ning võivad sisaldada palju kasulikku infot.

Kõrge negatiivse kaasatuse määr näitab selgelt ära, et midagi tuleks muuta – kas kirjade saatmise sagedust või mingit elementi kirjade juures. Pea meeles, et kuigi tellimusest loobumine aitab hoida su meililisti puhtana, mõjutavad rämpspostist teavitamised negatiivselt su kirjade kohaletoimetamist ja ka sinu kui saatja mainet, mis muudab e-kirjade edasise postkastidesse jõudmise mõnevõrra keerukamaks.

Kehv maine suurendab ka tõenäosust, et saajate teenusepakkujad suunavad su e-kirjad otse rämpsposti.

Smaily email marketing

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega