Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Personaliseeritud e-poe kogemuse loomine Adobe/Magento näitel

May 4, 2023

Kati Rajari
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati RajariKati Rajari
Tõnu Väät
Kati Rajari
Kati Rajari
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

Pea igal konverentsil kuuleb nõuandeid e-poes igale kliendile personaalse sisu kuvamiseks. Käesolevas postituses vaatame lähemalt kuidas saab e-poe vaateid isikustada vabavaralise Magento Open Source ja litsenseeritud Adobe Commerce platvormil loodud e-poe tarkvara näitel. Püüame anda tehnilist nõu nii väikese eelarvega/alustavatele kaupmeestele, kui ka juba suurema kliendibaasiga poodidele.

Kuidas personaliseerida turundusteavitusi nagu e-maile, SMS’e ja Push Notification’eid antud postituses ei peatu.

Kellele sisu kuvada? Kliendigrupid vs. segmendid

Kõik saab alguse küsimusest “kellele”. Magento Open Source’s on kaasas selline funktsionaalsus nagu kliendigrupid (customer groups), kus saab mugavalt oma kliente lahterdada. Piiranguna - üks klient saab seal kuuluda ainult ühte kliendigruppi ja neid peab sinna määrama käsitsi. Väiksematel/alustavatel e-poodidel täiesti piisav lahendus.

Mõned edukad grupeerimise näited veidi väiksematelt e-poodidelt:

●       Lojaalsusprogrammi tasemete järgi - tõsta suuremat käivet tegevad kliendid kokku ning luua nendega personaalne side.

●      Eraklient vs äriklient vs edasimüüja. Mitmed B2B edulood on saanud alguse olemasoleva lihtsa Magento seadistamisest. Puudutab peamiselt eri hinnakirju, makseviiside lubamist ja toote vaadet.

●       Kui on mõni suurem B2B klient, kus sisemisi tellijaid rohkem kui üks ja neid on vaja eristada, saab kõik ühe ettevõtte tellijad ühte gruppi lisada.

●       Kui müüdav kaup on kallis/marginal suur, saab kasutada kliendigruppe ka omamoodi CRM’a ning kliente vastavalt staatusele nende sees ümber tõsta

Kui e-äri kasvab, liigub kliendiandmete süda varem või hiljem mõnda teise tarkvarasse (nt ERPi või CRMi) ja omnichannel kogemuse võimaldamiseks on järgmine samm liidestamine.

Segmenteerimine nõuab suuremat investeeringut nii tehnilisse lahendusse kui ka turundaja aega. Erinevus gruppidest on, et üks klient võib kuuluda mitmesse segmenti ning need on dünaamilised (nt klient ostab toote, siis ta kuuluvus muutub). Kui eelarvet segmentide liidestamiseks ei ole, saab ajutiselt ka eksport-import andmetega mängides kampaaniatele sisendit luua.

Segmenteerimine on ka Adobe Commerce personaliseerimise keskne funktsionaalsus, mis võimaldab erinevate tingimuste alusel näidata e-poe kasutajatele erinevat sisu, teha kampaaniaid, eksportida andmeid ja luua raporteid. Tingimusi saab ka omavahel kombineerida minnes väga detailseks ning luua segmendid eri veebisaitidele (näiteks .ee ja .lv omale).

Kui gruppide ja/või segmenteerimise osa on paigas, saame rääkida sisu kuvamisest.

Sisu kuvamine sihtgrupile 

Kui Su e-äri on esimesest kasvufaasist väljas, siis tuleks esimese asjana üle vaadata oma CMSi võimalused. Kui lihtne on neid muudatusi praegu teha ning äkki juba tasub heasse CMSi (content management system) investeering end ära?

Magento Open Sources muutus sisu loomine ja muutmine oluliselt mugavamaks, kui litsentsita versiooni lisati Page Builder (alates Magento OS 2.4.3 versioonist), mis võimaldab luua sisu mitte-programmeerija oskustega inimesel drag-and-drop põhimõttel ja näidata relevantset sisu.

Ka kliendigruppide baasil on võimalik lisaarendusega/mooduliga muuta avalehe dünaamiliste plokkide kuvamist. Eksimisvõimalusi on siin vähe kuna üks kasutaja saab ainult ühes grupis olla. Mõned näited:

●       Tervitusbänner koos eripakkumisega, mis antud kliendigruppi võiks enim kõnetada või millest kaupmehel vaja lahti saada

●       Teatud kategooriate või toodete järjekorra muutmine või toodete nähtavaks tegemine ainult teatud kliendigruppidele

●       Müügiesindaja kontakti kuvamine (eriti relevantne kui kallid tooted ja/või B2B)

●       Vaikimisi kategooriavaate muutmine listi, mitte grid vaateks

●       Mõni B2B ostja soovib näha kohe avalehel enda viimast tellimust või enda isiklikku kataloogi.


Kellel on piisavalt suur kasutajaskond ning võimalus investeerida segmenteerimisse, saab luua dünaamilisemaid sisukuvamise lahendusi ja prioritiseerida eri elementide kuvamist kui kliendid segmendis peaksid kattuma. Neid saab kombineerida ka teiste funktsionaalsustega ning võimalik on luua vägagi huvitavaid lahendusi, nagu näiteks eraldi disaini ja pakkumisega leht kliendile tema sünnipäeval?

Mida rohkem segmente, seda rohkem on vaja ka eraldi sisu luua. Õnneks oleme selles valdkonnas revolutsiooni künnisel - miks mitte näiteks koostöös ChatGPT’ga ja isegi Mind Journey AI’ga eri segmentidele sisu loomist?

Veel visuaalseid personaliseerimisvõimalusi

Võimalusi e-poe personaliseerimiseks on veel. Allpool toon välja mõned võimalused, mis nõuavad ühekordset ajalist investeeringut.

●       Nimeline tervitustekst lehe ülaosas peale sisselogimist.

●       Viimas(t)e tellimuse kuvamine avalehel, kusjuures “Telli uuesti” nupp on ilusti esile tõstetud.

●       Kuvada kliendile ostuajaloos tema enimostetud tooteid.

●      Tootesoovitused, lisamüügi- ja asendustooted. Praktika järgi on see kahjuks mitmetel e-poodidel korralikult tegemata või uuendamata, kuna toodete sidumine on mahukas käsitöö. Nipp on kasutada selleks eksport-import võimalust - kui platvorm seda seadistada ei luba, peaks arendaja suutma selle väikese ajakuluga ühekordselt ära teha.

Ühekordne lahendus aitab hädast välja seni kuni on eelarvet automaatikaks nagu Klevu, Nosto või kodumaine STACC. Ka Adobe Commerce’l on kaasas masinõppel põhinev tootesoovitusrobot Adobe Sensei mootoril ja võimalik ka luua loogikat toodete sidumisel.

●      Otsing - samuti ei teata, et sarnaselt tootesoovitusele saab ka otsingutulemusi personaliseerida ning määrata reegleid, mis klientide käitumise/segmentide põhiselt soovitud tooteid kuvavad. Tasub uurida enda e-äri tarkvara CMSi.

Kokkuvõte

Loodan, et põgus ülevaade tarkvara poole pealt aitas silmaringi laiendada ning näitas ka väiksematele/kasvavatele e-poodidele, et ka väiksema vaevaga on võimalik klientidele e-poes personaalset kogemust luua.

Kuidas alustada ja kuidas edasi? Ettevõtte sisesed ajurünnakud kipuvad lõppema hiiglasliku Google Drive dokumendiga, kus üritatakse kõike korraga ära teha või jääb tabel lihtsalt seisma. Igakuine eelarve ja tegevuste backlogist võtmine prioriteetide järgi tundub siiani kõige jätkusuutlikum strateegia olevat stabiilseks arenguks.

Turul on ka lahendusi, mis pakuvad ühte väikest osa kogu personaliseerimise teekonnast. Võtke oma arenduspartner laua taha ning vaadake ka oma platvormi võimekused üle - äkki on mõne lahenduse puhul ainult sisselülitamise vaev?

Adobe Commerce võimalused

Lõpetuseks. Adobe pani kokku ka 12-minutilise lühivideo peamistest personaliseerimise tööriistadest Adobe Commerce funktsionaalsusi aluseks võttes. Saad näha kuidas segmenteerimine, page builder jt. koos töötavad. Heida pilk peale ja kui näed väärtust, saad sarnase lahenduse ka enda platvormile implementeerida.


Vaata 12-minutilist Adobe Commerce personaliseerimise videot siin

Tekkis soov arutada? Kutsume heameelega Lumavisse kohvile.

Margus Ots

Lumav Commerce

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega