Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Eesti E-kaubanduse Liit saatis 11. jaanuaril Maksu- ja Tolliametile ning Tarbijakaitseametile kirjaliku pöördumise seoses Cotton Candy tegevusega Facebookis, mis on rikkunud paljude tarbijate õiguseid.
Cotton Candy Facebooki lehel müüdi nii kohapeal olevaid kui ettetellimisel tooteid 100% ettemaksu alusel. Mitmed tarbijad pöördusid E-kaubanduse Liidu poole seoses saamata jäänud kauba või tagasimaksega kauba eest.
Ärinime Cotton Candy all tegutses eraisik, kes palus kaupade eest raha kanda Liis Sommer arveldusarvele, mistõttu ei laienenud tarbijatele õigus lahendada tekkinud probleeme Tarbijakaitseameti kaasabil. Lisaks Cotton Candy lehele avas müüja paar nädalat tagasi E & L's Closet lehe Facebookis, mis müüs samuti rõivaid ja aksessuaare ettemaksu alusel.
Cotton Candy Facebooki lehel oli enam kui 23 000 jälgijat ning ebaseaduslik äritegevus sai kesta mitu aastat. Täna avaldas Tarbijakaitseamet hoiatuse, et tarbijad ei ostaks Cotton Candy ega E & L's Closet Facebooki lehelt, mistõttu mõlemad lehed on müüja poolt suletud.
E-kaubanduse Liit seisab ausa e-kaubanduse eest ning kutsub üles teada andma, kui sotsiaalmeediavõrgustikes jäävad silma ettevõtjaks registreerimata isikud, kes tegelevad ebaseaduslikult kaupade vahendamise või müügiga.
Anna teada info@e-kaubanduseliit.ee või saada vihje Facebooki vahendusel, et saaksime koduturu ausaks ja e-kaubanduses lokkava varimajanduse kontrolli alla.
Toome siinkohal ära Tarbijakaitseameti hoiatuse, mis avaldati ka Kasulik.ee lehel.
Amet hoiatab Cotton Candy Facebooki-lehelt ostmise eest
13.01.2015
Viimase nädala jooksul on tarbijakaitseameti poole pöördunud mitu tarbijat, kes on tellinud kaupa Cotton Candy Facebooki-lehelt, kuid ei ole saanud tooteid ega saamata jäänud kauba eest raha tagasi. Seetõttu soovitab amet kaaluda alternatiivseid ostukohti.
Korrakaitseseaduse kohaselt on tarbijakaitseametil õigus teha toiminguid, millega teavitatakse avalikkust või isikut ohu ennetamisest, ohukahtlusest, ohust või korrarikkumisest.
Cotton Candy leheküljel kaupa tellides on tarbijad raha maksnud Liis Sommeri (sünd. 4.03.1988) pangakontole. Facebooki lehel viidatakse ka Instagrami kontole „eandls“, kus on kauba müüjana kirjas E & L's Closet OÜ, kuid äriregistri andmetel sellist ettevõtet ei ole.
Tarbijakaitseamet tuletab inimestele meelde, et enne ostu eest tasumist tuleks alati müüja tausta uurida. Lisaks on oluline teada, et eraisiku käest ostes peab olema valmis selleks, et kauba või teenuse ostjale ei laiene tarbijaõigused.
Näiteks ei kehti eraisikult ostetud toodetele kaheaastane pretensiooni esitamise õigus ning eraisikult sidevahendi teel ja koduuksemüügi kaudu ostmisel 14-päevane taganemisõigus. Samuti ei saa tarbijakaitseamet sekkuda eraisikutevahelistesse vaidlustesse, mis võivad tekkida siis, kui ostja pole saadud kauba või teenusega rahul.
Ka kuulutuste portaalides ja sotsiaalvõrgustikes pakuvad kaupa ja teenuseid sageli eraisikud. Isiklike kasutatud asjade müügi korral ei ole tegemist äritegevusega. Kui aga müüakse hulgaliselt uusi kaupu, eri suuruses ja värvitoonides samu mudeleid, siis on ilmselgelt tegemist toodete müügiga äritegevusena tulu teenimise eesmärgil.
Kui isik tegeleb majandustegevusega, tuleb tal oma tegevus registreerida äriregistris (osaühing, füüsilisest isikust ettevõtja (FIE), aktsiaselts vm). Lisaks tuleb isikul saadud tulu deklareerida maksu- ja tolliametile ja tasuda sellelt tulumaksu.
Kui ostja on kandnud raha eraisikust müüjale, siis on hilisemate probleemide korral võimalik pöörduda vaid kohtu poole. Seega tuleks enne ostmist veenduda, kas ülekanne tuleb teha ettevõttele või eraisikule. Kui makse tuleb teha eraisikule, saab äriregistrist eraisiku nime järgi kontrollida, kas tegemist on FIE-ga. Kui äriregistrist sellise nimega FIE-t ei leia, on tegemist eraisikuga.
Üldised soovitused tarbijale
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.